החוויות של כיתה ג’1 by tal machpash - Illustrated by תלמידי ותלמידות ג'1 בית ספר בלפור - Ourboox.com
This free e-book was created with
Ourboox.com

Create your own amazing e-book!
It's simple and free.

Start now

החוויות של כיתה ג’1

by

Artwork: תלמידי ותלמידות ג'1 בית ספר בלפור

• Joined Oct 2015
  • Published Books 1

לקראת החופש הגדול, תלמידי כיתה ג’1 מבית ספר בלפור בתל אביב החליטו לכתוב ספר חוויות לבילוי משפחתי משותף.

התלמידים למדו במספר שלבים כיצד לכתוב ולתאר חוויה בצורה מסקרנת ומשכנעת, וזו התוצאה הסופית!

חופשה מהנה,

תלמידי ותלמידות ג’1 והמחנכת טל.

העיר האבודה

מאת:גורי אלון

אני רוצה לספר לכם על החוויה המדהימה שקרתה לי לפני חודש בגליל המערבי ליד מושב אבן מנחם.

לעיר האבודה הלכנו אני אמא סבא סבתא ובני הדודים שלי.

כשסבא וסבתא הציעו ללכת ישר הסכמתי ושמחתי מאוד.

כאשר הגענו לעיר האבודה (שהייתה מכוסה ביער ולכן לא גילו

אותה כל כך הרבה שנים) ראינו חזירי בר, וגם בור מים עמוק מאוד. זרקנו אבן בשביל לראות אם יש בו מים והיה בו. לאחר מכן ראינו את העיר האבודה מתקופת הצלבנים ולבסוף ראינו נחש שחור מת.

בחרתי בחוויה זו כי היא הייתה משפחתית מאתגרת וכיפית.

אני ממליץ לכם לנסוע לשם כיוון שזה כיף, משמח ומאתגר.

בילוי נעים,

גורי.

מעגן עדן חוויה מגניבה

מאת: גייל עמרם

שלום רציתי לספר על חוויה המגניבה שהייתה לי במעגן עדן שבטבריה.

זו הייתה חוויה קסומה ומרגשת מאוד!

זה היה לפני שנתיים, נסענו אני, אמא, אבא וחברים של אבא שלי וחבר של אחי למעגן עדן.

כשהגענו ראיתי שיש שם בריכות ומגלשות הרגשתי שזאת הולכת להיות החוויה הכי טובה בעולם. עשינו הרבה פעילויות. לדוגמא: נהגתי בקלנועית, קפצתי לבריכות והפלתי את אחי מהמזרון. באחד הלילות כשהוריי ישנו יצאתי לבד וראיתי מלא גחליליות, זה היה מחזה מרהיב. באחת הפעמים הלכתי להתגלש במגרש מתקנים ונשרפתי מהמגלשה כי היא הייתה חמה מאוד מהשמש. אבל זה ממש לא הרס את הבילוי, המשכתי לבלות כרגיל, אפילו דחפתי את אחי תוך כדי שהוא קפץ לבריכה.

אני חושב שזאת חוויה ממש מגניבה ואני ממליץ לכם ללכת לשם עם המשפחה.

תהנו!

גייל.

יום ההולדת שלי

מאת: ים גינזבורג

אני רוצה לספר לכם על החוויה שלי ביום הולדתי במגדלי עזריאלי . הייתי באי הפיראטים עם חברים טובים שלי: להב, ויטל, גייל, הראל, בנצי וגם אמא שלי הייתה. היו משחקי וידאו, מגלשות מים, בריכה וטרמפולינה. היה מאוד כיף.

אני מציע לכם ללכת לשם.

תיהנו!

ים.

חמישה קצפים בכיף של כפר בלום

מאת: יולי קצף

אני רוצה לספר לכם על החוויה המשפחתית והמותחת שחוויתי בכפר בלום, הנמצא בצפון הארץ (להגיע לשם לוקח שעתיים מת”א).

הורי החליטו שבחופשת חנוכה ניסע אני, אלכס אחותי, מיכאל אחי והן. הן החליטו שניסע לשם משום שמיכאל וצ’וקי (שזאת אלכס) לא היו שם מעולם.

כשנסענו באוטו ראיתי מפעל חשמל ענקי ומאוד התלהבתי (כמובן שגם פחדתי) . כאשר הגענו מיכאל אמר:  ” וואו, הכפר הזה נראה ענק! ”  כששמעתי זאת צחקתי עליו:  ” אוי מיכאל, זה בית המלון. ”  אמרתי וצחקקתי. הוא הסמיק ולא הגיב. שניה לאחר מכן צ’וקי התעוררה משנתה בפיהוק גדול. מיכאל ואני התפַקענו מצחוק. נרגענו וכולנו נכנסנו ללובי. היה בו דלפק קבלה דיי גדול ומולו טלוויזיה ענקית. מיכאל וצ’וקי הסתכלו שמאלה, הסתכלו ימינה, שוב שמאלה, קלטו חנוכייה וסופגניות ורצו לכיוונן. היה להם מזל נאחס מפני שמאמי שלי עצרה אותם:  ” אפ אפ אפ גמדים! ”  והרימה יד כמו החיילים. אני ואמי צחקקנו ועשינו הפסקת נשימה, צחקקנו ועשינו הפסקת נשימה, ככה כאילו נצח עד שנגמר לנו הכוח. מאמי ואמא שלי דברו עם פקיד הקבלה, (מהצד שלי, של מיכאל ושל צ’וקי זה היה נצח של שעמום טוטאלי) והביאו ארבעה כרטיסים ירוקים, מאמי אמרה למיכאל ולצ’וקי שאלה הם המפתחות לחדרים שלנו. הלכנו בשבילים עד למבנה של החדרים שלנו, לקחתי ממאמי כרטיס ובדקתי לאיזה חדר הוא. לאחר מכן אכלנו ארוחת צהריים, ולקראת הערב הלכנו לנחל הירדן. כאשר חזרנו אכלנו ארוחת ערב בחדר האוכל וכאשר חזרנו לחדרים הלכנו לישון. למחרת בבוקר הלכנו לחדר האוכל ואכלנו, שתיתי מיץ תפוזים והוא יצא לי מהנחיריים כשצחקתי, ולבסוף הלכנו לאוטו  (שהוא Mazda 2 )  ונסענו לתחנת  ” אגמון החולה “.  כאשר הגענו לדלפק שכירת הרכבים, אמא שלי דברה עם פקיד הקבלה של המקום ומיכאל חיכה לידה, ובאותו זמן אני, מאמי וצ’וקי חיפשנו רכב שיתאים לנו. מצאנו אופניים מאוד קוליים (הם היו אופניים מחוברים, ארבעה אופניים ללא פדלים מאחור ושלושה אופניים מצוידים בפדלים מלפנים) , וחשבתי שאנחנו ניסע בהם, אז עברה לי מחשבה בראש:  ” אוי, אנחנו הולכים להזיע כאילו אנחנו עבדים במצרים… ”  .   אבל אז מאמי הלכה עם צ’וקי על הכתפיים לכיוון החניה של עגלות הגולף (מכונית מאווררת עם שני מקומות מלפנים לכיוון ההגה ושניים מאחור מופנים לכיוון ההפוך ) ואני הלכתי בעקבותיהן. לאחר מכן אמא ומיכאל באו גם כן. כאשר ראה אותנו, אחד העובדים סידר לנו עגלת גולף משלנו ואמר:  ” רק מי שבעל רישיון נהיגה יכול לנהוג ברכב זה. ” תוך כדי שאמר זאת הסתכל לכיוון מאמי שלי. לאחר מכן נסענו בעגלת הגולף לאזור שולחנות פיקניק. אמא שלי אמרה למאמי שנמשיך, ואח”כ כמובן שהמשכנו. נורא התרגשתי מכיוון שהייתי שם בהיותי תינוקת ולא זכרתי מחוויות שכאלה כלום. המשכנו קצת ועצרנו ליד שביל עגלות הגולף, אמי הוציאה ממרגלות רגליי קופסת קלקר ובה קוראסונים שהביאה מחדר האוכל בבית המלון (שדרך אגב נקרא  ” Pastoral ”  ). אכלנו מהם והמשכנו בדרכינו. בהמשך הדרך עצרנו על שפת ים וראינו דגים וציפורים מיוחדים, יותר מאוחר נסענו על גשר שלידו שחתה לוטרה, ודיי הופתעתי גם מפני שאמהותיי לא הבינו איזו חיה זו וגם מפני שהפעם האחרונה (וגם הראשונה) שראיתי לוטרה הייתה בגן הזאולוגי. כאשר חזרנו לתחנת   ” אגמון החולה ”  נסענו באוטו לנקרות. מאמי איבדה שם את הצעיף שלה והיא קיללה את  ה – אני מודה  ” אין לי מושג מה. ”  בתום היום השני בביקור חזרנו לבית המלון אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון. בבוקר היום השלישי קמנו אכלנו ארוחת בוקר צ’יק – צ’ק ונסענו לשמורת הטבע  ” תל – דן ”  שם עברנו מעל נהרות מים גועשים ונורא פחדתי  (וכשאני אומרת  ” נורא ”  אני מתכוונת ל  ” נורא “)  משום שהוצב שלט שבו היה כתוב שמסתובבים חזירי בר (וגם אותם ראיתי בגן הזאולוגי ) חופשיים. חיפשנו במה מקומות מעניינים בשמורת הטבע ולבסוף החלטנו שנראה את:  “העץ של פו הדוב “,    ” גן עדן ”    ו – ” בריכת הטבילה ”  . לקראת סוף היום נסענו בחזרה למלון אכלנו ארוחת ערב וחזרנו לחדרים שלנו. בחדרינו אכלנו מעדן קרלו והלכנו לישון. בבוקר היום האחרון קמנו ואכלנו ארוחת בוקר. לאחר מכן נסענו למסעדה:  ” קדירת המכשפה והחלבן ” כאשר סיימנו את ארוחת הצהריים נסענו לצוק מנרה ושם עלינו על הרכבל הארוך ביותר בישראל, ונסענו ברכבת הרים. לאחר מכן נסענו במשך שעתיים בחזרה לת”א.

בחרתי לספר על חוויה זאת מפני ששמחתי לבלות עם משפחתי לאחר הרבה זמן שלא בילינו ביחד, וגם מכיוון שנהנתי לבקר שוב במקום שלא הייתי בו מזמן.

לסיום, אני מציעה לכם גם לבקר במקומות הללו, ( שכללו את: מלון pastoral, אגמון החולה, שמורת הטבע תל – דן, הגן הזאולוגי והמסעדה קדירת המכשפה והחלבן.) ובכלל לבלות הרבה הרבה בקרבת משפחתיכם חברכם ואנשים שאתם אוהבים.

יולי

החוויה המופלאה ברודוס

מאת: מאיה רדושיצקי

אני רוצה לספר לכם על חוויה נהדרת שהיתה לי ברודוס שביוון.

בחופש הגדול לפני שנה טסנו אני, אבא שלי, אמא שלי, אחי, אחותי וחברים שלנו.

חשבנו על הרעיון של לטוס ביחד כבר מלפני 5 שנים, כל שנה אנחנו טסים ליוון כולנו ביחד וכיף לנו כל פעם מחדש.

כשנחתנו התרגשתי נורא. שכרנו רכבים ונסענו לווילות שלנו.

כשהגענו נורא התפעלתי מהמקום, ישר רצתי לדלת הווילה שלנו, פתחתי אותה ואמרתי:”וואו”. המקום היה יפה.

כל הצהריים היינו בבריכה ובערב אכלנו. אחרי זה עשינו מסיבת פיג’מות, במסיבת פיג’מות שיחקנו במלחמת כריות ואני ניהנתי נורא. אחרי זה דיברנו אכלנו ממתקים ובסוף נרדמנו ב-4:00.

כשקמנו היינו בבריכה ובערב אבא שלי הלך לדוג וחזר עם 8 טונות מדממות מהפה. אח שלי החזיק טונה ואמרתי: “איזה מגעיל”!

יום למחרת בערב יצאנו לעיר הגדולה.

בערך ככה התנהלנו ביום יום (היינו שם 10 ימים).

בחרתי דווקא בחוויה הזאת כיוון שזה גיבש אותי ואת המשפחה שלי, וכי היה לי חוויה קסומה. כל יום משהו אחר.

לסיכום, אני ממליצה לכם לבוא לרודוס ולהנות גם.

חופשה נעימה,

מאיה.

החוויה הקסומה בחוף הכרמל

מאת: נוריה אופנהיים

אני רוצה לספר לכם על החוויה הקסומה בחוף הכרמל .

בחופשת פסח השנה אני סבא שלי וסבתא שלי בלבד נסענו לטייל בחוף הכרמל.

סבא וסבתא שלי חשבו על הרעיון כי רצו לעשות טיול נחמד רק איתי.

הלכנו את כל החוף. זאת בעצם היתה צעדה. ראינו בדרך את הים והרגשתי שאני בגן עדן.

שמעתי את קולות הים הרגועים. היה פשוט נפלא והנוף היה מקסים.

ראיתי שפני סלע, היו מלא צדפים ומצאתי צבת של סרטן. טיפסתי על  סוג של צוק קטן.

ובסוף נכנסתי למים.

לסיכום אני מאוד ממליצה לכם ללכת עם כל המשפחה או עם חברים.

בחרתי בחוויה זו מפני  שחוויה זו הכי ריגשה אותי ובלי שעוד אנשים יבואו לשם, רק אני סבא וסבתא שלי.

בהצלחה,

מנוריה.

האומגות הקסומות

מאת שחר לייבו

רוצים לשמוע על החוויה  הנהדרת שהייתה לי בצפון תאילנד בפארק האומגות?

באמצע החופש הגדול לפני שנתיים טסנו אני ואמא שלי לתאילנד. אמא שלי הציעה את הרעיון לטוס לתאילנד כי אנחנו תמיד טסות למקום מסוים והיא רצתה לחזור לתאילנד מאוד.

ישר כשהגענו לפארק האומגות ראיתי ג’ונגל ענק והרגשתי בעננים. לאחר מכן הלכנו וקשרו אותנו בחגורות  ולקחו אותנו לאומגות. עליתי לאומגה הראשונה, בהתחלה פחדתי כי האומגות היו מעל עצים מאוד מאוד גבוהים. אחר כך הבנתי שזה ממש ממש כייף ואפילו רקדתי באוויר. ובפארק היו גם סולמות חבלות מתנדנדים ועליתי גם עליהם וגם עשינו סנפלינג, שזה ירידה על חבלים.

נהניתי מאוד בטיול והיה לי מאוד מאוד מעניין ולכן בחרתי לספר לכם על החוויה הזאת אני מקווה שנהניתם לקרוא .

אני ממליצה לכם מאוד מאוד לטוס לטוס לתאילנד ולבלות בפארק האומגות  ואני מאמינה שעם תהיו שם יהיה לכם כייף מאוד, אפילו אם זה קצת יפחיד בהתחלה.

בהצלחה,

שחר.

החוויה המדהימה בניו-יורק

מאת: אביב ווהל

אני רוצה לספר לכם על חוויה מדהימה שהייתה לי בניו-יורק.

בחופש הגדול לפני שנתיים טסנו אני, אבא שלי, אמא שלי ואחי עומר לניו-יורק שבארצות הברית. ארבעתנו החלטנו לאן נטוס.

כולנו החלטנו שלטוס לאמריקה זה הכי טוב כיון שאני ועומר לא היינו שם, וגם מפני שחלק מבני משפחתי  גרים שם.

כיון שניו-יורק מאוד רחוקה הייתה לנו עצירת ביניים ברומא. הסתכלתי דרך חלון מיוחד שמשקיף למטוסים.

ראיתי את המטוסים ממריאים ונוחתים. אחרי זה קראו לנו לעלות למטוס. כשנחתנו נסענו ברכבת התחתית לבית של הדודים שלי שנמצע ליד סנטרל פארק שהוא הפארק הגדול בניו-יורק. היינו ליד פסל החרות, עלינו על אוטובוס קומתיים וביקרנו ב”טיימס סקוור”.

טיימס סקוור היא כיכר תיירותית ומוארת שאוהבים לבקר בה.

בחרתי לספר דווקא על החוויה הזאת כיון שהיא הייתה חוויה יוצאת דופן ומיוחדת במינה.

לכן אני ממליצה לכם לחוות חוויה מיוחדת כמו שלי בניו-יורק.

תיהנו בניו-יורק!!!

אביב.

הגב במישור ימין במדבר הנגב

מאת אדם מייסלר בר

אני רוצה לספר לכם על חוויה מגניבה שהייתה לי בנגב.

ביום שבת אבא הציע שנלך לגב שבנגב, אני ואחותי הסכמנו, אמא אמרה שזה רעיון טוב וויקי הכלבה שלי כשכשה בזנב.

נסענו לשם וכשהגענו הרגשתי התרגשות, התלהבתי נורא כי ראיתי שתי בריכות; אחת גדולה ורדודה, והשנייה קטנה ועמוקה. קודם אכלנו פיתות עם חמאה וגבינה צהובה ואחר כך אני ואחותי נכנסנו לבריכה הגדולה וויקי כלבתי קפצה לבריכה הקטנה והעמוקה וכשאני נכנסתי שמחתי נורא זה היה מדגדג וישר יצאתי וכבר ויקי הייתה רטובה.

בחרתי לספר דווקא על החוויה הזאת כי זה היה טיול נפלא וראיתי מחזות מרהיבים למשל הבריכות ואת הנוף של החול ואת הצמחייה המעטה והמדבר ובנוסף אהבתי להיות עם משפחתי.

לסיכום אני ממליץ לכם לנסוע עם המשפחה לגב שבמדבר הנגב.

אדם.

החוויה המרגשת בערב גמליה

מאת: פבליק קמינסקי

אני רוצה לספר לכם על החוויה המרגשת שהייתה לי  בחאן גמליה שבערבה.

בפסח שעבר אבא שלי רצה שנארגן טיול של חברים שלו וחברים שלי ביחד.

אבא שלי תומר התייעץ אתי לאן לנסוע וביחד הסכמנו שניסע לגמליה. כל כך  התרגשת שנגור עם החברים באוהלים שם כמה ימים !

כשהגענו לגמליה הדבר הראשון שעשיתי זה רצתי לראות את החברים שלי אורי  ובן. התגעגעתי אליהם.

כשראינו מרחבים של חול, קקטוסים בגובה שלנו ,חשבנו שתהיה לנו חוויה נהדרת. ביום הראשון הכנו שיפודים, כולם נהנו, בעיקר אני! השיפודים היו טעימים.

ביום השני נסענו לאגם ושחינו כי היה מזג אויר יפה.וגם שיחקנו שם  כדור עף.

ביום השלישי נסענו למסעדה. בדרך למדבר היה נוף מרהיב והאוכל היה מאד טעים.

ביום הרביעי נסענו לבאר שבע לראות משחק כדורגל בבר עם כל המבוגרים.  הקבוצה שלנו ניצחה!

בחרתי לספר על החוויה הזאת כי אהבתי את גמליה מאוד.

לסיכום,  אני מציע לכם לבקר שם  ואז תסכימו אתי.

פבליק.

החוויה המסקרנת שהייתה לי בחורשת האקליפטוס

מאת: שירה נפתלי

אני רוצה לספר לכם על חוויה מסקרנת שהייתה לי בחורשת האקליפטוס.

בחופשת פסח נסענו אני אבא שלי, אמא שלי ואחי הגדול לחורשת האקליפטוס. אמא ואבא הציעו לנסוע לשם לעשות טיול בטרקטרון ואני ואורי אחי הסכמנו.

איך שהגענו שמענו את השיר ״חורשת האקליפטוס״ ורציתי כבר לצאת לטיול, אבל המדריך הסביר כל מיני דברים משעממים וכשהוא אמר שיוצאים לטיול שמחתי מאד!!!

יצאנו לדרך ואבא שלי הרשה לי לשבת עליו ולנהוג בטרקטורון על בוץ יבש למרות שהיה אסור(מה שהיה עוד יותר משמח),  היה ממש מגניב ראינו גזרים ואפילו קטפתי כמה, הכנו תה מצמחים והיה ממש טעים. בדרך עברנו גם במטע בננות, שהיה מקום טוב לעצירה לטעימה ולשמוע הסבר כיצד גודלות הבננות ומתי קוטפים אותן. ראינו שעוטפים אותן בשקיות מבד כדי שיבשילו מהר יותר וקושרים לעצים. זה היה מעניין לי ונראה מאד מאתגר כי רואים איך שהבננות גדלות וצריך להיות אחראי על מועדי ההשקייה והאיסוף וכל הטיפול המסובך.

משם, המשכנו במעלה גבעה תלולה ובדיוק כשעלינו התחיל גשם קל, והרגשתי יותר נעים כי היה המון אבק באויר וזה קצת ניקה אותו. בירידה מהגבעה ראינו פר ענקי עם״ גבעה לא נמוכה״ על הגב. שאלתי את אמא למה יש לו גיבנת על הגב והיא ענתה לי שהיא בעצמה לא ראתה דבר כזה מעולם.

אחרי הירידה נסענו וראינו שדה עם המון בצל ירוק ועצרנו לקטוף . זה היה ממש מתיש, אני ואחי הגדול עשינו ״משוך בגזר״ וגם לא הצליח לנו אז אבא עזר כמו תמיד.

לסיכום, זה היה טיול מוצלח במיוחד ולכן בחרתי לספר לכם על החוויה הזאת שהייתה מאתגרת במיוחד.

אני ממליצה לכם לנסוע לחורשת האקליפטוס כי נהניתי מכל רגע ואני רוצה שגם אתם תתנסו ותהנו.

שירה.

החוויה המסקרנת בים המלח

מאת:עלמה קודשביץ’

אני רוצה לספר לכם על החוויה המסקרנת שהייתה לי בים המלח.

אימא אבא ואני נסענו לים המלח בחופשת פסח. אימא שלי יזמה את הרעיון ואני ואבא אמרנו שזה רעיון טוב ומיוחד. הזמנו חדר במלון “ישרוטל גנים” שהייתי שם  בגיל 6 ושמחתי להיות שם שוב.

ביום הראשון במלון היינו בבריכה ושם שמעתי וראיתי ציפור שאף פעם לא ראיתי!התלהבתי מאוד. ביום השני אכלנו ארוחת בוקר והלכנו לים המלח עצמו, שמנו את הבוץ של החוף על גופינו, הצטלמנו ונכנסנו למים. כשיצאתי ראיתי שלידינו יש חסקה/ הצטלמנו שוב והלכנו לנו להסעה של המלון. ביום השלישי היינו  בבריכה של המלון שם שתיתי ברד בכוס גדולה ונכנסתי לבריכה. כעבור כמה זמן הלכנו אני אבי ואמי לחדר במלון כדי לאסוף את הדברים ולחזור באוטו לתל אביב.

בחרתי לספר על החוויה זו כיוון שהיא הייתה לי מהנה ומסקרנת מאוד.

לסיכום, החוויה הייתה מאוד מהנה ומסקרנת ומה שמסקרן היה שראיתי כבשי מלח שמעתי וראיתי ציפור שלא ראיתי בתל אביב וזה מיוחד ויוצא דופן לכן אני מציעה לכם לבקר בים המלח!

תהנו!!

עלמה

טורקיה המדהימה

מאת: טום רז

רוצים לשמוע על החוויה המעניינת בטורקיה?

לפני חודשיים המשפחה שלי הפתיעה אותי בטיסה לטורקיה, התרגשתי מאוד. אחרי שהמטוס נחת כאב לי הראש. כשנסענו באוטובוס בדרך למלון ראיתי עדר של כבשים ופרות.  אחרי שירדנו מהאוטובוס הגענו למלון ועלינו לחדר עם המזוודות יצאתי עם המשפחה שלי לסיור במלון.

בערב הלכנו להופעה בטורקיה. קמתי בבוקר והלכתי למזנון ואחר-כך עליתי לחדר ושמתי בגד ים, הלכנו למגלשות מים ועליתי על כולם חוץ מהמגלשה הצהובה. ולבסוף עליתי עליה וגיליתי שהיא בכלל לא מפחידה. אחר כך הלכתי לאכול פיצה וכעבור שעה הלכתי לאכול במזנון. ביום האחרון הלכתי לעשות שופינג ואז חזרנו הלכתי למלון שם שיחקתי כדורגל עם ילדים גדולים ממני. אחרי זה אחד הילדים עלה איתי למגלשות מים עם מזרונים מיוחדים. יותר מאוחר ראיתי אותו במזנון ואחרי כן הלכתי לקנות כדור כדורגל חדש! ושוב הלכתי לשחק  איתו כדורגל ואז חזרתי לישראל.

בחרתי לספר לכם על חוויה זו כיוון שנהניתי מאוד במקום החדש, עשיתי הרבה פעילויות שאני אוהב והכרתי חברים חדשים.

אני ממליץ גם לכם לבקר בטורקיה,

תעשו חיים!

טום

החוויה באילת

מאת:אופק יוז

בתחילת השנה אני אמא אבא ואחים שלי טסנו לאילת.

באילת הלכתי לטיילת. ביקרתי במצפה התת ימי וראיתי דגים וכרישים גדולים. באחד הימים עשינו קעקועים. כמובן שהייתי בבריכה של המלון וגם הלכנו לים.

בחרתי בחוויה הזו כי זו הייתה הטיסה הראשונה שלי ונהניתי מכל הפעילויות.

אני ממליצה לבקר באילת וליהנות.

אופק

החוויה הנהדרת שהייתה לי בחרמון

מאת: דן ג’יקובס

אני רוצה לספר לכם על החוויה שהייתה לי בחרמון.

בחופש הגדול של שנה שעברה נסענו אני ואימא ובנות דודות

וחברים נוספים לחרמון.

כשהגענו אני וחברים שלי שיחקנו בכדורי שלג, הסתובבנו וראינו עץ קריסטמס. בנוסף קנינו שוקולדים בצורת סנטה.

כשנהיה חושך חזרנו לאוטובוס והלכנו הביתה.

אני ממליץ לכם לבוא לשם.

דן.

הנסיעה המרתקת לאילת

מאת: זהר לרמן ג’1

אני רוצה לספר לכם על חוויה קסומה ומרתקת שהייתה לי באילת.

בחורף שעבר טסנו לאילת: סבתא, סבא, ושני בני דודים שלי ואני.

אבנר (בן דוד שלי) הציע את הרעיון כי לפני שנתיים הוא היה שם ונהנה מאוד, הוא ביקש ליום ההולדת שלו שכל שנה ניסע לשם.

כאשר טסתי במטוס הרגשתי בחילה וכאב אוזניים בגלל לחץ האוויר, כשהגענו למלון הרודס

ישר קפצתי לבריכה כי באילת גם בחורף חם! אני רוצה לספר לכם קצת על המלון:

1.זה המלון הכי יקר באילת כולה.

2.יש להם אוכל מעולה.

3.יש להם חדרים מהממים ואיכותיים.

4.יש למטה חנות מזכרות.

5.יש להם

בבילוי בבריכה שיחקתי תופסת עם שירה ואבנר. אחר כך עשינו תחרות מי עושה עמידת ידיים בתוך המים הכי טוב. אני מקום 1 שירה מקום 2 אבנר מקום 3. אחרי הבילוי בבריכה הלכתי לסדנת קרמיקה ועשיתי ספלים וכדים. זה היה מה זה מסובך אבל לי זה היה יותר קל מפני שאני עובדת עם סבתא שלי עדנה לרמן אמא של אבא. אחר כך הלכתי לקניון ופעם ראשונה החלקתי על הקרח. בהתחלה הייתי גרועה, דרך אגב הייתי עם קצר ונפלתי על הברכיים כמה פעמים וזה היה ממש אבל ממש קר. בכל זאת נהניתי קצת למרות שאבנר בן דוד שלי עקף אותי. אולם אחרי מספר דקות הייתי הכי טובה, זה פשוט בא לי. הצלחתי לעשות פעלולים והיה לי ממש כיף. הייתי שם שעתיים. ובת דודה שלי שירה שהיא בת 12 באה ולימדתי אותה גם לעשות פעלולים. אחר כך הלכתי לגינה במלון למטה וראיתי ציפורי שיר מזמרות, פרחי פרג, סיגליות,  שולחנות סנוקר, גשר עם שני פסלי פילים משפריצים מהחדק מים אבנר אפילו דחף אותי פנימה ונרטבתי. הייתה לי תחושה עצבנית ולא נעימה ביחד! אחר כך נסעתי לדולפינריום ולבשתי חליפה מיוחדת ונכנס איתי מדריך בערך בן 34- 38 עם  מצלמה  ושחיתי עם דולפינים. זה היה ממש מדגדג, המדריך צילם אותי עם הדולפינים. רק שתדעו אסור לגעת בהם כשהם לא רוצים, רק שהם יבואו אליכם!

מכיוון שהם עלולים להיבהל והם עלולים לפגוע בכם פיזית אז תיזהרו!!!

הלכתי לממלכת המלכים ושם יש מיצגים ופעילויות הקשורים לשעשועים, למשל יש שם: חדר מראות, מגלשות ענקיות, מתקן הנקרא “המלך שלמה” שזה מן מגלשה להמון אנשים עם שפריצר מים ועם מפל שנופלים פנימה וזה ממש מפחיד, היה שם גם חדר חשוך ומפחיד שנקרא “חדר הפחד” שהיו שם סורגים ורק שניים מהסורגים מגומי ואם מישהו מושך את הסורגים מהמתכת נשפך עליו דלי מים. אני הצלחתי לצאת מבלי להירטב אפילו נגעתי בסורגים ממתכת, כי פשוט זזתי אחורה. היה עוד חדר עם משחקי מחשב שמשלמים באסימונים. יותר מאוחר בלילה הלכתי למופע שקוראים לו “wow” היה ממש יפה עושים שם אקרובטיקה אווירית עם מים ומכונת עשן ואישה עם חץ וקשת עושה דברים מדהימים למשל: היא הניחה על גבר מתנדב תפוח ובכוונה היו שם מראות והיא כיוונה את החץ למראה וזה עבר בכל המראות וניכנס לתפוח זה היה wow, מדהים!

הייתה נערה שטיפסה על טיסו (סוג של בד נמתח) ועשתה פעלולים חבל על הזמן. היו שם בנות בתוך בריכה מוזרה והן עשו פעלולים כשהן מחופשות לבנות ים. זה היה משגע. גם הרקע היה משגע –  זה היה מפל עם צמחים בשקיעה ומנגינת יער מרגיעה. כשסיימנו הלכנו לטיילת ושכרנו אופניים וגלגליות ונסענו. היה מאוד כיף, הרגשתי ממש בעננים בגלל הרוח. אחר כך חזרנו למלון ואני ובן דוד שלי הלכנו לשחק במשחקי מחשב ולא יאמן נשארו לי בבית 60 אסימונים אז שיחקנו עד שהיה 1 בבוקר וחזרנו לחדר. קראתי ספר עד 3 ונרדמתי. קמתי ב7  בבוקר, טסנו הביתה ושוב היה לי כאב אוזניים ובחילה.

בחרתי לספר על חוויה זו מכיוון שזו חוויה יוצאת דופן ומרתקת אפילו מפחידה!

לסיכום אני ממליצה לכם לבוא גם לבקר שם נהניתי שם מאוד ונראה לי שגם אתם תיהנו.

מאת: זהר לרמן

חוף אולגה והמשפחה

מאת: יהב עוז

רציתי לספר לכם על החוויה המלהיבה  שלי בחוף אולגה.

השנה (ב2016) ב16 ביוני אמא שלי חשבה לנסוע לחוף אולגה עם החברים שלה ושל אבא בנוסף בנים של חלקם. לכן אני, אמא, אבא שלי ואחים שלי נסענו לשם. כי היינו שם בעבר והיה מהנה מאוד.

ישר כשהגענו אני והבנים של המבוגרים שיחקנו במים וראינו שחפים וענפות עוברות. ראיתי ציפור תופסת דג ומטוסים עפים מעלינו. לאחר  מכן שמענו את הרעשים הנוראים של המנועים של המטוסים. הרגשנו ממש כיף.

בחרתי דווקא את החוויה הזו כיוון שניהנתי בה מעבר לכל דמיון ויצא לי לעשות דברים חדשים שלא עשיתי לפני כן.

לסיכום אני ממליץ לכם לנסוע לשם אני בטוח שתיהיה לכם חוויה קסומה ומהנה.

שלכם,

יהב.

החוויה שהייתה בפארק רמת גן

מאת:להב קמישקה

רוצים לשמוע על חוויה מהנה שהייתה לי בפארק רמת גן?

לפני חודש אמא שלי חשבה שנלך לעשות פיקניק בפארק רמת גן אני אחותי והאחים שלי.

ראית עצים ציפורים וחתולים. שמעתי ציפורים חיות ואנשים.

שיחקתי בכדור עם אחי. אכלתי פיצה ורצתי בדשא.

היה לי כיף מאוד.

בחרתי לספר לכם על פארק רמת גן כי מאוד נהניתי ואני חושב שגם אתם תיהנו אם תסעו גם.

לסיכום היה לי כיף ואני בהחלט ממליץ גם לכם על החוויה.

להב.

החוויה בכפר בלום

מאת: ליה ויניצקי

אני רוצה לספר לכם על חוויה מרתקת בכפר בלום.

זה קרה בשנה שעברה בחופש הגדול.

אבא שלי קרא על כפר בלום ורצה שניסע כל המשפחה וחברים ואנחנו הסכמנו.

כשהגענו ראיתי המון דשא היה מדהים. רציתי להישאר שם לתמיד.

שיחקתי בדשא עד שהיה חושך. לפני שהלכתי לישון סיפרו לנו צ’יזבט וממש נבהלתי.

יום למחרת הלכנו לבריכה ואחר כך הלכנו לקיאקים. שם התחלקנו לקבוצות בקיאקים

{אבא שלי שני האחים שלי חבר של אבא שלי.}

היה מפל גדול וכולנו התרטבנו אבל זה היה מצחיק.

אנחנו והקבוצה השנייה {חברה של אבא שלי והילדים שלה}

היינו באותו מקום לפני הקו סיום אבל הקבוצה שלי הצליחה לעקוף אותם וניצחנו.

בחרתי בחוויה זו כי היא הייתה מיוחדת מפני שהיו איתנו המון חברים.

היה טיול נפלא אני ממליצה לכם לבוא לכפר בלום.

ליה.

החוויה הקסומה מהאגדות

מאת: מנואל ורדי

אני רוצה לספר לכם על החוויה מהאגדות שהייתה לי בהוואי.

בחופש הגדול של שנה שעברה טסנו אני ,אחי החורג, אבא שלי, אמא שלי, אמא של אחי החורג וחברה של אבא. אמא שלי חשבה על הרעיון לטוס להוואי מכיוון שאבי גר שם ורציתי לבקר אותו.

בהוואי הלכנו לים, להרים, למפלי מים, לברכה שבבית מלון, ולראות את השקיעה. שמעתי ציוצי ציפורים ואנשים. אמרתי לאבי שאני רוצה לבוא לשם הרבה.

בחרתי לספר לכם דווקא על החוויה הזאת מכיוון שהוקסמתי ונדהמתי להיות על ההרים ובמפלי מים

ולראות את השקיעה המיוחדת ששם.

לסיום אני מציעה לכם לבקר בהוואי ולהרגיש את הקסם כמוני.  תהנו.

מנואל.

טיול ביער

מאת: מקס

אני רוצה לספר לכם על חוויה שהייתה לי ביער עמק האלה.

נסענו אני אבא ואימא בבוקר ליער.

היו שם: אבנים גדולות וקטנות וגם עצים.

אני ואבא לקחנו עצים והדלקנו אש, מדורה. אחרי כן, שיחקנו מחבואים.

היה שם יפה מאוד. ואני הרגשתי שימחה.

אני ממליץ לכם על החוויה כי יפה שם!

בילוי נעים,

מקס.

מערת הנטיפים

מאת: יהונתן נחמיאס

אני רוצה לספר לכם על חוויה מפחידה שהיתה לי בטיול השנתי עם הכיתה שלי.

בתחילת השנה נסעתי עם כל הכיתה והמורה למערת הנטיפים ולפארק קנדה שנמצאים ליד ירושלים.

כשנכנסתי לתוך המערה התרגשתי וחשבתי מה יכול לקרות. ראיתי נטיפים רבים, בצורות שונות.

בסוף כשהגענו לדלת היציאה נתקענו, די פחדתי כי חשבתי שננעל שם לתמיד.

למזלנו הגיע מישהו מבחוץ ופתח לנו את הדלת.

בחרתי בחוויה זו כי זו חוויה יוצאת דופן, בה כל פעם קורה משהו מעניין.

אני ממליץ לכם לבקר שם!

ספרו לי איך היה,

יהונתן.

החוויה המטורפת שלי באיטליה

שם: עומר שרביט

אני רוצה לספר לכם על חוויה מטורפת שהייתה לי בורונה שבאיטליה.

טסנו אני, אמא שלי, אבא שלי ושני האחים שלי. אבא שלי כבר ביקר שם וחשב שגם לנו כדאי לבוא לורונה.

טיילנו ברחובות בכיכרות ואכלנו גלידה, פיצה ופסטה והיה טעים היינו בלונה פארק ענקי! והיה שם אזור מקסיקני היה אזור אקסטרים היינו שם 11 שעות ובלילה כשהלונה פארק נסגר נסענו למלון. יום אחרי זה ירדנו לים ואחרי זה בצהריים פגשנו את הדודים שלי במלון ליד. אכלנו והיינו בבריכה ביחד. אחר כך הלכנו למשחקי וידיאו, שיחקנו סנוקר, והיינו בבר במלון. ב-5 וחצי יצאנו לשדה תעופה וחזרנו לארץ.

לסיכום אני ממליצה גם לכם לבקר בורונה תיהנו!

עומר

שווייץ הקסומה

מאת : קשת שגיא

אני רוצה לספר לכם על חוויה מדהימה שהייתה לי בשווייץ שקרתה בשנה שעברה בחופש הפסח.

אני ואימי נסענו לטייל בשווייץ. רצינו כבר המון זמן לטוס לחו”ל ביחד וחשבנו על שווייץ כיוון שאנחנו אוהבות שלג ובאמת יש שם הרים שנקראים אלפים, שעליהם יורד שלג.  אני ואימא טסנו במטוס עם עוד זוג בנים ולהם שני תאומים, שזה לוקח רק שעה או שעה וחצי לטיסה עד שנחתנו בשדה התעופה. בשדה התעופה הלכנו לחנות עם סופגניות צבעוניות ואני אכלתי אחת ממש טעימה! מאוד התלהבתי משוויץ, אחר כך ביקשנו מהמוכרת שתשמור לנו את המזוודה ובינתיים הלכנו לבדוק אלו רכבות נוסעות לעיר מהממת ששמה ז’נבה, אחר כך חזרנו לחנות ולקחנו את המזוודה הישר אל תחנת הרכבת. נשאר לנו עוד שעה או שעתיים אז בינתיים קנינו כריך ונסטי אכלנו ולסוף הארוחה הגיעה הרכבת ולקחה אותנו למסע קסום בעיר ז’נבה המקסימה, לבסוף ירדנו מהרכבת והלכנו מהר בגשם הישר אל בית מלון קטן ששם לקחנו חדר חדש וחמוד. שמנו את הדברים וירדנו לאכול ארוחת ערב רק אנחנו היינו שם. למחרת הלכנו למזרקה ענקית בעיר ואז שטנו במעבורת לעבר השני, אחר כך הלכנו למקום עם קרוסלה, שיחקתי שם עם עוד ילדים ואז הלכנו לתחנת הרכבת ונסענו לכפר מהמם ששמו היה דיזי. חיכינו בתחנת האוטובוס שמסביבה יש אחו ודשא ירוקים וצוננים חיכינו עד שמישהו הגיע בקלנועית גדולה שלקח אותנו לחווה מהממת ששם היה בית ענק שגרו זוג נחמד ששמם היה אליס ופביאה.

לפביאה ואליס יש להם שני ילדים ושמם לוב ואלבר, אלבר בן ולוב בת. אני ואמא הלכנו לראות איזה חדר יתנו לנו, וזאת בתנאי שנעזור להם בגינה ובחווה. הסתכלתי על החדר והוא היה מה זה חמוד! הייתה לו דלת שיוצאת אל הגינה. אחר כך אמא הלכה לשתול בחממה ולחלוב עיזים ואני באתי איתה, שתלתי בחממה פרחים וצמחים ולשתי את “אמא אדמה”, אחר כך הלכנו לחלוב עיזים. אליס באה איתנו והראתה לנו איך עושים את זה אחר כך אמא ניסתה לחלוב ויצא לה לא רע אני הסתכלתי וממש התלהבתי! אחר כך חזרנו לבית שלהם והיה כבר ערב אז התקלחנו ואז הלכנו לאכול אחר כך באנו לחדר והלכנו לישון. למחרת אני ואמא הלכנו לשתול בחממה ואז אני הלכתי לראות סרט עם לוב ואלבר הוא היה בצרפתית אבל עדיין הבנתי לפי התמונות הצבעוניות, אחר כך פביאה בא וישב לידנו, אני נרדמתי ואמא לקחה אותי למיטה למחרת בבוקר אני ואמא הלכנו ברגל למרחבים של הכפר. זה היה רגע קסום ויפה ראיתי פרות עזים וסוסים יפיפיים אחר כך אני רצתי בשדה של פרחים וממש היה לי כיף, עצרנו לאיזו פינה לנוח ומישהו נתן לנו טרמפ עד השטח של הבית הלכנו ברגל קצת עד הבית היה כבר אחרי- צהריים. נינה, המתנדבת של החווה אמרה לאמא שלי שהיא אלבר ולוב הולכים לאגם די גדול בין החורשה. אני ואמא התארגנו ובאנו איתם הגענו לשדה פרחים ואני ולוב קטפנו פרחים לבסוף הגענו לאגם שבחורשה אני החלפתי לבגד ים והייתי קצת במים, נינה מצאה איגואנה חומה ואני חשבתי שזו בובה, ממש נבהלתי שהיא זזה ואז הבנתי שהיא אמיתית!  הלכנו הביתה. היה כבר ערב ומתנדבת אחרת של החווה הציע לנו לנסוע איתה באופניים לעיר הקרובה ששמה היה קוסונאיי, ונחנו קצת ובאנו איתה. אמא רכבה באופניים ואני הייתי מאחור בתוך מין אוהל בד כזה שהיה על האופניים והמתנדבת החמודה ששמה סטפני רכבה על האופניים שלה היה כבר ערב ואני ואמא ירדנו עם סטפני לקנות ירקות ופירות. אמא קנתה גם יוגורט גרנולה מאוד טעים! אחר כך חזרנו לבית בחווה, אספנו את הדברים ונסענו לעיר ששמה לוזאן ושמה אירחו אותנו בחדר יומיים זוג נחמד מהקהילה היהודית. הלכנו לישון וקמנו בחמש בבוקר והלכנו לתחנת הרכבת הישר אל שדה התעופה, בשדה התעופה טסנו במטוס ישר אל תל אביב.

החוויה הקסומה בטוסקנה

מאת: טל מכפש

—אני רוצה לספר לכם על חוויה קסומה שהייתה לי באיטליה.

—בחופש הגדול בשנה שעברה, טסנו אני, אימא שלי ואחותי לטוסקנה שבאיטליה. שלושתנו דיברנו על זה שניסע לחו”ל ביחד כבר הרבה זמן, והתרגשתי רק מלחשוב על זה. התלבטנו קצת לאן לנסוע. לבסוף החלטנו שניסע לאיטליה כיוון שאף אחת מאיתנו עוד לא ביקרה שם וגם כי שמענו שמאוד יפה שם.

—נחתנו בלילה מאוחר מאוד ברומא ומשם שכרנו רכב ונסענו לטוסקנה. אני נהגתי כל הדרך, ואחותי    כיוונה אותי בעזרת הג’י פי אס. הדרך הייתה חשוכה וארוכה אבל ביחד הצלחנו. הגענו למקום וישר הלכנו לישון כי היה כבר 2 בלילה. למחרת בבוקר התעוררנו וראינו נוף קסום. בעצם אנחנו ישנו בתוך וילה שנבנתה לפני כ 100 שנה, זה היה נראה כמו טירה מהסרטים. מסביבנו ראינו הרים וגבעות של שדות וכרמים של ענבים שמהם עושים יין. בימים של החופשה טיילנו כל יום בעיר אחרת. זה היה מרגש. יום אחד נסענו לעיר “סיינה” שם יש כיכר מדהימה בצורת קונכייה. ביום אחר נסענו לעיירה שנקראת “סן ג’ימיניאנו”, עיר קטנטנה וכפרית, שם אכלתי את הגלידה הכי טעימה בעולם. ביום הבא נסענו לפירנצ’ה, עיר הבירה של טוסקנה, זאת עיר מאוד אמנותית, מהודרת בבניינים יפים, מוזיאונים וגלריות של אמנים רבים.

בשאר הזמן נהנינו בוילה שלנו, שהינו בבריכה, וטיילנו בין הכרמים.

—נהניתי כל כך בטיול הזה כיוון שהייתי במקום חדש ויפה, כל יום הייתה הרפתקה חדשה. ובנוסף שמחתי להיות עם אחותי ואמא שלי שאני מאוד אוהבת.

—לסיכום, הייתה לי חוויה מיוחדת במינה כיוון שטוסקנה הוא מקום קסום, שכל יום בו הרגיש כמו חלום נפלא, לכן אני ממליצה גם לכם לנסוע לטייל בטוסקנה הקסומה.

תיהנו!!!!

טל.

מקווים שנהניתם!

כעת, צאו לבלות עם המשפחה, החברים והחברות.

תשמרו על עצמכם וניפגש בשנה הבאה.

ל-הת-ר-או-ת!!!

This free e-book was created with
Ourboox.com

Create your own amazing e-book!