ידיעות “ארגמן”- כסלו, תשפ”ב by ביה
This free e-book was created with
Ourboox.com

Create your own amazing e-book!
It's simple and free.

Start now

ידיעות “ארגמן”- כסלו, תשפ”ב

by

Artwork: תמר דוד וועדת עיתון

• Joined Oct 2018
  • Published Books 36

דבר המנהלת

לא יהיה ניצחון של האור על החושך כל עוד לא נעמוד על האמת הפשוטה, שבמקום להילחם בחושך, עלינו להגביר את האור”. (אהרון דוד גורדון)

תלמידות, תלמידים, צוות חינוכי והורים יקרים,

בחודש כסלו במסגרת תכנית “מפתח הל”ב” עסקנו בערך השונות בדגש על השונות הקיימת גם בקרב קבוצת השווים מתוך הבנה כי כל אדם שונה מרעהו במחשבות, רגשות, צרכים, תכונות אופי, תחביבים ועוד. במקביל לעיסוק בשונות עצרנו את יום הלימודים ליום בו עסקנו בנושא האלימות. לצערנו, אנו עדים לגל של אלימות בארצנו ומערכת החינוך היא רק חלק מהחברה. מעבר להטמעת הערכים ולשיח שמתקיים בבית הספר באופן שוטף במטרה ליצור תחושת מוגנות עבור כולנו על כל אחת ואחד, ילדים ומבוגרים כאחד, לקחת אחריות על מעשינו ולפעול לשינוי.

כחלק מתהליך לקיחת האחריות תלמידי ביה”ס נוטלים חלק בוועדות שונות ובתפקידים מגוונים בכיתות וביום שישי ה- 26/11/2021 התכנסנו לטקס מרגש בו ברכנו את מועצת התלמידים של שנת תשפ”א וקיבלנו בברכה את מועצת התלמידים של שנת תשפ”ב בהובלתה של רכזת החינוך החברתי, ליאת פוקס.

זו ההזדמנות לשלוח ברכת תודה להורים הנרתמים לפעילויות שונות בכיתות ולהנעת יוזמות המחממות את הלב.

לקראת חג החנוכה בו נתמלא באור לא רק מאורן של החנוכיות אלה נשכיל להתבונן סביב ולראות את קיומו של האור במקומות ובאנשים שונים בחיינו שולחת ברכת הערכה ותודה לצוות החינוכי של בית ספרנו אשר רואה במלאכת החינוך כערך עליון ומבצע את תפקידו בנאמנות, אכפתיות ומקצועיות.

בברכת חג חנוכה שמח וחופשה מהנה ובטוחה,

תמר דוד

מנהלת בית הספר

ידיעות “ארגמן”- כסלו, תשפ”ב by ביה"ס ארגמן - Illustrated by תמר דוד וועדת עיתון - Ourboox.com

שכבה א’

אבא שלי כבאי

לאבא שלי קוראים רשף אבירם מרדכי. אבא שלי עובד כמ”מ קצין מבצעים במחוז דן.
ביום שישי הוא הגיע להרצות לכיתה שלי, א’3 , על כבאות והצלה.
הרגשתי ממש כיף וממש נהניתי. למדנו על יחידת  יל”מ (יחידה לחילוצים מיוחדים ) שהם עולים על גגות ומחלצים אנשים מהגובה בעזרת חבלים. במהלך הפעילות הוא נתן לחבריי לכיתה למדוד את מדיו כולל נעליי העבודה ונהנינו מאוד למדוד את הבגדים והנעלים, הנעלים היו ממש כבדות.
הרגשתי שאני ממש גאה באבא שלי והבנתי איזו עבודה חשובה וקשה הוא עושה.
כתב: נהוראי מרדכי, כיתה א’3

טיול לפרדס מיניקוב

אני וחבריי היינו טיול בפרדס. בטיול סחטנו מיץ קלמנטינות ושתינו אותו, והוא היה מאוד טעים. אחרי שסחטנו את המיץ הידיים שלנו היו דביקות בגלל שהיה הרבה מיץ, וזה לא היה כיף.

כתבה: תמר שקולניק, א’1

טיול לפרדס

אני רוצה לספר לכם על הטיול לפרדס. אנחנו וכיתות א’2 וא’3 נסענו באוטובוס לפרדס. במהלך הטיול עשינו הרבה דברים: אכלנו חטיפים, סחטנו תפוזים ונסענו ברכבת. מאוד נהניתי בטיול.

כתבה: רונה הנדל, א’1

טיול לפרדס

נסעתי עם החברים בכיתה ועם סבתא שלי באוטובוס לפרדס “מיניקוב”.

היה לי מאוד כיף בביקור- נסענו ברכבת וישבתי ליד סבתא שלי.

אנחנו גם קטפנו קלמנטינות, סחטנו אותם ושתינו את המיץ.

כתב: איתן מניקובסקי, א’1

יום ההליכה

אני רוצה לספר לכם על יום ההליכה שהיה לפני כמה ימים.

היינו ברחובות שונים בנס ציונה, ראינו את העצים והפרחים.

הלכנו בזוגות, ורונה הייתה בת הזוג שלי.

היה לי מאוד כיף.

כתבה: גילי פושטניק, כיתה א’1

מטיילים עם ועדת טיולים

ועדת טיולים מורכבת מנציגים מכיתות ב’ עד ו’ שנפגשים כל יום שני לתכנן פעילויות  והדרכות לכיתות השונות בהתאם ליעדי הטיולים השנתיים במהלך השנה. וועדת טיולים ערכה מצגות לשכבות בית הספר על המקומות אליהם הם יצאו לטייל. הוועדה הבית ספרית ערכה הסברים על המקומות והכינה להם פעילויות ומצגות שקשורות לטיול, התלמידים נהנו מהפעילויות השונות.

בכל פעם שיש טיול אנו, ועדת הטיולים מקבלת מסלולים  שמותאמים לכיתות שונות עם דרגות קושי שונות וכך אנו עורכים מצגות על המקומות שונים ומראים את זה בכיתות עליהם המצגת מיועדת, בנוסף אנו עורכים מצגות של משחקים שיוכלו לשחק בטיולים (במהלך הטיול ובאוטובוס).

ביום שישי ה5/11/21 ועדת טיולים ערכה והציגה מצגות לכיתות ד על הסבר על מכון איילון ומזכרת בתיה, בנוסף הכנו להם דוגמאות והסברים למשחקים שיוכלו לשחק בטיול.

כתבו: ליה כהן וטל בן גיגי

שכבה ב’

שכבה ב’ מקבלת את התורה

ביום שישי ה- 5/11/2021 , ראש חודש כסלו, קיבלה שכבה ב’ את התורה. התלמידים, התלמידות, הצוות החינוכי וההורים צעדו אל בית הכנסת כשברקע ליוו אותם כלייזמרים. סמוך לבית הכנסת נפרדו הילדים מההורים ונכנסו לבית הכנסת נרגשים למפגש עם הרב פלדמן. תמר המנהלת בירכה, הילדים רקדו והרב סיפר סיפור והסביר על בית הכנסת. הרב הוציא את ספר התורה והשמחה הייתה רבה.

כיתה ב’1 אומרת לא לאלימות

בכיתה ב’2 “ביום ללא אלימות” שוחחו על אלימות פיזית ואלימות מילולית ועל כך שראוי להתייחס בכבוד לכולם. התלמידים והתלמידות עסקו בנושא החרם ועל כך שלא מכבד להתעלם מחבר, לא לשתף במשחק ולפנות בדיבור פוגעני ומזלזל. התלמידים יצרו משפטים נגד אלימות ומהי הדרך הנכונה להתנהג. הכיתה תמשיך לעסוק בערכים אלו גם במהלך כל השנה.

שכבה ג’

טיול גיבוש כיתתי עם המשפחות בתל צפית

ביום שבת ה-30/10 יצאה כיתה ג׳3 לטיול גיבוש כיתתי ביוזמת ועד ההורים בתל צפית. פתחנו את המפגש בארוחת בוקר בשטח, ואז התחלנו ללכת במסלול. הטיפוס לגבעה והירידה ממנה היה מאוד מהנה, ראינו בדרך תוכי דררות בצבע ירוק, ראינו חיפושיות והרבה עצים שנקראים ״דומים״.

המסלול היה מעגלי וקל, בערך 2.5 ק״מ. הרבה משפחות הגיעו עם אחים/אחיות, הייתה אוירה כיפית לכולם!

תודה רבה לאילן ויינשטיין שתכנן, יזם והוביל את הפעילות.

כתב: יואב צבר, ועדת עיתון, כיתה ג’3

ביקור ב”בית ראשונים” בנס ציונה

לפני למעלה משבוע הודיעה לנו המחנכת שנצא לטיול בבית ראשונים.

עבר שבוע וביום רביעי נסענו לבית ראשונים באוטובוס.

בבית ראשונים ביקרנו במוזיאון נס ציונה.

במוזיאון ספרה לנו המדריכה איך נס ציונה הוקמה על ידי ראובן לרר ואישתו פייגה ועל ההיסטוריה של נס ציונה. במוזיאון ראינו כלים ישנים כמו סיר לילה, מחזיק קרח, וסיר פלא להכנת עוגות. בסוף הסיור הכנו ואכלנו לחמניות טעימות. אני נהניתי מאוד בסיור.

כתבה: שקד אדר

סיור בבית ראשונים

ביום שני ה-15 בנובמבר כיתה ג’3 יצאה לסיור בבית ראשונים. למדנו שם על ההיסטוריה של נס ציונה, שמענו את סיפורו של ראובן לרר ומשפחתו, למדנו מי היו אנשי המניין הראשון, ראינו חפצים ישנים שנתרמו על ידי המשפחות: כלי נגינה, ציוד ספורט, כלי נשק (למדנו מה זה סליק), הדגימו לנו איך פעם כיבסו וגיהצו את הבגדים עם מגהץ מתכת מלא בפחם חם (דוגמא נוספת לשימוש בתכונת מוליכות חום של מתכות שלמדנו במדעים!), הכנו לחמניות (זה היה ממש כיף) ופתרנו תפזורת.

אני חושב שילדי נס ציונה צריכים לשמוע את ההיסטוריה של העיר. היה סיור מעניין מאוד.

כתב: יואב צבר, ועדת עיתון, כיתה ג3

כיתה ג’1 בסדנת דיבוב  עם דדי זהר

ביום רביעי ב-3/11/21 התקיים בכיתה ג’1 סדנת דיבוב עם דדי זהר.

דדי זהר הוא שחקן בטלוויזיה והוא גם מדובב. אם יש סרט או סדרה בשפה שהיא לא עברית יש אנשים שהמקצוע שלהם הוא להעביר את השפה לעברית- זה נקרא דיבוב. דדי סיפר לנו שכשהוא מדובב הוא בעצם שומע באזניות את מה שהדמות אומרת בשפה אחרת והוא קודם מקליד מהר למחשב כדי לדעת מה לומר ורק אז מדובב את הדמות לשפה העברית. אפשר לשמוע את הקול של דדי זהר למשל בסרט “אלאדין” בדמות של הג’יני ובעוד הרבה סרטים.

דדי סיפר לנו שהוא אפילו פעם דובב דמות שדיברה יפנית והוא אפילו נתן לילדי הכיתה מיקרופון והם היו צריכים לדובב את הדמות שעל המסך בכיתה.

היה לנו מאוד כיף ומעניין לשמוע את הסדנה הזו.

כתבה: שי-לי פלומבו’ ועדת עיתון ג’1

שיעור העשרה- “בונים ומנגנים

ביום שלישי ב- 9/11/21 התקיים בכיתה ג’1 שיעור חדש ושמו “בונים ומנגנים”. מה עשינו: כשהמדריך נכנס הוא הסביר איך קוראים לו , מה עושים בשיעור ובמה ננגן היום. עמיר אמר שננגן בכלי הקשה בשם “גוורו” ועמיר אמר לנו שזה מעץ במבוק שגדל בברזיל. הוא גם לימד אותנו צעד ריקוד אחד שעושים בברזיל. הוא גם הביא לנו את הכלי במתנה ואמר לנו לשייף את ה”גוורו” כיוון שלא יכנס לנו משהו ביד.

כתבה שי-לי פלומבו ג’1 ועדת עיתון

תמונה- טקס מועצת התלמידים שהתקיים ביום שישי ה- 26/11/2021

פרויקט “רקיע”

פרויקט “רקיע” הוא פרויקט שנוצר על ידי איתן סטיבה (ישראלי שטס לחלל) שמטרתו היא לעמוד באתגרים, ליצור עניין אצל ילדים על החלל ולהעשיר את הידע, כגון: תנאי מיקרו כבידה, חומרים בחלל ועוד. הכיתה שתזכה באתגר בשלב הרביעי והאחרון, האתגר יבוצע על ידי איתן בתחנת החלל הבין לאומית, האתגר ישודר בשידור חי לכל תלמידי ישראל.

כתבו: יואב צבר, יהלי חכם, ועדת עיתון, כיתה ג’3

מערכת הבחירות למועצת התלמידים

אני רוצה לספר לכם על הבחירות למועצת התלמידים שהיו השנה. לדעתי זה יום מאוד מרגש בשביל הילדים שמתמודדים למועצה. עשינו בחירות חשאיות במחשב ומי שהיו לו הכי הרבה קולות נבחר. היינו 7 מתמודדים שהגיעו לגמר הבחירות ואני הייתי אחת מהן. היה לי כיף מאוד להתמודד למועצה, הכנתי שלטים וחשבתי הרבה איזה שינוי אני יכולה לעשות בבית הספר. חשבתי איך אני יכולה להשפיע על התלמידים ולעזור לכל אחד ואחת מכם. אחרי הכול לא נבחרתי למועצה אבל אני עדיין אמשיך לנסות להיבחר שנה הבאה עד שאני הצליח ובתור חוויה אני מציעה לכולכם לנסות להיבחר למועצה זה מאוד כיף ומאוד חשוב לנסות להשפיע ולעזור לתלמידים בבית הספר ולהקשיב למה שהם צריכים. כמו שהמורה אורלי לימדה אותנו שזה כיף שיש בחירות דמוקרטיות בבית הספר שבו כל אחד ואחת מהתלמידים יכולים לבחור את המנהיג או המנהיגה שלו ממש כמו במדינת ישראל או כמו בבחירות ראש ממשלה.

כתבה: עופרי בית הלחמי, כיתה ג’3

גיבוש כיתה ג’2

הורי ועד כיתה ג2 הכינו פעילות גיבוש לילדי הכיתה. נושא הפעילות: חברות.

הכיתה התחלקה לקבוצה עברה את אותן התחנות, כל התחנות היו קשורות לנשוא החברות: כתיבת המילה בכל מה שמוצאים בחצר, כותבים מילים טובות אחד לשני ועוד. התחנה האחרונה הייתה כתב סתרים  – הודעה מהמורה שלנו. כל ילד הרכיב משפט וקיבלנו מכתב שהוא חברות מהמורה. בסיום כל ילד קרא את מה שפענח. בסיום קיבלנו קרמבו. נהנינו מאוד.

כתבו: גילי, אלונה, אדוה, כיתה ג’2

יום ההליכה

באחד מימי שישי יצא כל בית הספר ליום הליכה מסביב לשכונה. את הכיתה ליוו 2 בנות מכיתה ו’ שעשו לנו חידון בנושא הספורט לאורך הדרך. בהליכה, שרנו שירים ואפילו הצטלמנו עם ראש העיר. לקראת הסוף התחלנו להיות מותשים ורעבים אבל יחד עם זאת היה מאוד כיף!

כתבו: אלה, גאיה, יעל, כיתה ג’2

שכבה ד’

לפני כשבוע התבקשתי להגיש חיבור, שיר או סיפור עבור קבוצת כתיבה עם המורה לירז ביטון. ישבתי, חשבתי וכתבתי. משתפת אתכם בתוצר שלי.

בשעה שלוש

ביום שישי הלכו יעל, אלה, רון ויובל לפארק בשעה שלוש ושיחקו. שסיימו אמר יובל: “בואו נפגש גם מחר באותה השעה”. רון, יעל ואלה הסכימו וכולם הלכו לבתיהם. ביום שבת הלך יובל לפארק בשעה שלוש אבל אף אחד לא הגיע. יובל התקשר לחבריו בשיחה קבוצתית והם ענו לו. “היכן אתם?” שאל יובל. “השעה שתים” אמרו כולם, “נגיע בשלוש”. יובל לא הבין מה קרה. הרי השעון שעל ידו מורה כי השעה כבר שלוש. יובל המשיך לחכות בפארק. הוא השתעמם ולכן התכונן לחזור הביתה. בדיוק באותו הזמן, הגיעו רון, יעל ואלה. אלה אמרה “הלילה החליפו את שעות קיץ לשעון חורף- השעון זז שעה אחורה”. יובל הבין ששכח לשנות את השעה בשעון וזה מקור הבלבול.

כתבה: מיכל בבין, כיתה ד’1

אפשר גם ליהנות קרוב לבית

ביום שני ה- 8/11/2021 יצאנו לטיול במכון איילון . כשהגענו אכלנו את ארוחת הבוקר ולאחר מכן הלכנו עם מדריכה למוזאון קטן ובמוזאון המדריכה ספרה לנו שהבריטים היו בישראל היו  45 יהודים שירדו למשהו כמו מפעל קטן מתחת לאדמה והכינו את הכדורים הקטנים שיש בכל רובה בשביל מלחמת השחרור. בהמשך נסענו למזכרת בתיה וכשהגענו פגשנו מדריכה והיא ספרה לנו בת כמה מזכרת בתיה ומי בנה אותה. לאחר מכן הלכנו לבאר והפלנו אותו וכעבור זמן חזרנו לבית הספר. חזרנו עייפים ומרוצים.

כתבה: אביגיל קדמי, ד1, וועדת עיתון.

מה שהיה פעם

ביום שני ה-2/11/21 בשעה 8:30 יצאנו לטיול בנחלת ראובן שהגענו לשם מדריכה בשם אמירה. היא ספרה לנו על מה שהיה פעם שראובן גר ברוסיה ושהוא התחתן עם פייגה ושהם עברו לגור בישראל ועוד.

כשהיא סיימה לספר לנו אכלנו את ארוחת הבוקר. בנוסף, היא ספרה לנו על הדבורים ועל חלות הדבש שהן מכינות. לאחר מכן עשינו תחרות בקבוצות על מי מכיר יותר טוב את היין.  וקראנו סיפור הפוך והיינו צריכים לסדר אותו.

נהנו מאוד מהסיור ואנחנו מחכים כבר לאוד סיורים.

אביגיל קדמי, כיתה ד1,וועדת עיתון.

שכבה ה’

איך לומדים אנגלית בכיף?

בחודש נובמבר התחלנו ללמוד העשרה באנגלית, בשיעור הראשון שיחקנו במשחק הכרות. לאחר משחק ההכרות שחקנו משחק שבו חילקו אותנו לארבעה קבוצות, מכל קבוצה היה נציג ששיחק בשם הקבוצה, מטרת המשחק: להישאר אחרון במשחק.  איך משחקים: כל נציג קיבל קלף שבו מצוירת תמונה את התמונה נצטרך להרים בכל פעם שאומרים את שם הציור שעל הקלף. זה ממש כיף ובעזרת המורה טליה אנחנו מבינים אנגלית טוב יותר.

כתבו: דניאל לנגליב ה’3 , שירה הרשקו ו’2, ועדת עיתון

הגביע הוא שלנו

ביום שני ה- 22/11 התקיים טורניר מחניים בו נטלו חלק קבוצות מבתי ספר שונים בעיר נס ציונה. נבחרת הבנות של “ארגמן” בהובלת המורה מורן איינס זכתה במקום הראשון. הנבחרת שחקה בהוגנות, עם רוח ספורטיבית ובשיתוף פעולה דבר שהוביל לעבודת צוות מצוינת. גאים בכן!!!

מכבי תל אביב

מאז שנולדתי אני תמיד שומעת על מכבי תל אביב. אבא שלי ואחי אוהדים “שרופים” של מכבי תל אביב במיוחד בכדורסל. לשניהם (אבא שלי ואחי) יש מנוי לכל משחקי הכדורסל של מכבי ולפעמים אבא שלי רוכש לי כרטיס נוסף ואני מצטרפת אליהם  למשחק. ביום שבת הצטרפתי למשחק נגד הפועל ירושלים. האולם היה מלא באוהדים של שתי הקבוצות שהתקשטו בצעיפים, בדגלים, בגדים, חצוצרות ותופים , כל אחד עם סמל הקבוצה שלו.

האווירה הייתה מטורפת ומלאת אנרגיה. ישבתי עם אבי ואחי מספר שורות מעל ספסלי השחקנים של מכבי תל אביב (הקבוצה האהובה עלי).

במשך כל המשחק עודדתי את מכבי ושרתי את שירי מכבי וקראתי לשחקני הקבוצה בשמם. חלקם התייחסו אליי וסימנו לי סימן של לב ונפנו  לי שלום. זה ריגש אותי מאוד. צילמו אותי על המסך הגדול של האולם ואפילו הראו אותי בטלוויזיה בערוץ הספורט. לשמחתי מכבי תל-אביב. ניצחה זו הייתה אחת החוויות המהנות שלי שלא אשכח בחיים. אני מאוד ממליצה לכולם ללכת למשחק כדורסל ובכלל למשחקי ספורט של הקבוצה האהובה עליכם מפני שהאווירה והאנרגיות שנמצאות באולם כפיות וזו חוויה בלתי נשכחת.

כתבה: ליה טונדובסקי, כיתה ה’1

שכבה ו’

משמרות זה”ב

מתחילת השנה, כיתות ו’ מפקדים על משמרות הזהב. מדי חודש, הכיתות מחליפות בינן (ו’1, ו’2 וכך הלאה). משמרות הזהב היא פעולה חשובה ומאתגרת, שבמהלכה יש להיות ערני, אחראי, אסרטיבי וקפדן. אם אחד מהילדים מפשל בעבודתו, דברים נוראיים יכולים לקרות לו. המשמרות מתקיימות בכל יום, בשעה הראשונה, החמישית והשישית. התפקיד חשוב מאוד משום שהוא שומר על כל הילדים הקטנים (תתפלאו, גם הגדולים) שהוריהם החליטו לשים את חיי ילדיהם בידיים של משמרות הזהב.

כתב: נמרוד בן יוסף, ועדת עיתון, כיתה ו’1

תכנית “הקשר הרב דורי” יצאה לדרך

ביום שישי 12.11.2021 תשפ’ב התקיים טקס פתיחה לתכנית “הקשר הרב דורי”. ב תכנית לוקחים חלק תלמידים ותלמידות משכבה ו’ יחד עם אזרח ותיק שהם מכירים (סבא, סבתא, שכן, שכנה, או סתם אזרח ותיק שאתם מכירים). התחלנו את המפגש בהופעה שהכנו לכבוד הסבים והסבתות בהופעה היה הצגה קטעי קריאה וצפינו בסרטונים הקשורים לתוכנית הקשר הרב דורי, לאחר מכן, ערכנו משחק היכרות בו כל אחד קיבל בתור אקראי כדור צמר, סיפר על עצמו  והשאיר אצלו חתיכת חוט ולבסוף לאחר שכולם דיברו יצרנו רקמה אנושית.  לקראת הסוף התכבדנו בעוגות ונפרדנו לשלום.

במפגשים הבאים במהלך השנה נעמיק את הקשר ונראיין את הסבים והסבתות כך שסיפור חייהם יועלה לאתר בית התפוצות לקראת סוף השנה וייזכר לדורות.

כתבה: שירה הרשקו, ו’2, ועדת עיתון.

תורמים ונהנים בכיתה ו3

בכיתתנו בחרנו לעשות פעילות – “בית מארח”, במשך שבוע, לכבוד חג החנוכה בפן התנדבותי. בשלב הראשון, חשבנו ככיתה כיצד נוכל להתגבש יותר וכן כיצד נוכל לתרום לאחר ונהיה יותר מעורבים חברתית.

לאחר שהעלינו רעיונות שונים, החלטנו לקיים את ה”בית מארח” לכבוד חג החנוכה. התלבטנו מה להכין, למי לתרום.. עלו ארגונים שונים לתרומה ולבסוף הוחלט לתרום לבית החולים הפסיכיאטרי לילדים בנס ציונה.

המפגש הראשון התקיים ב – 22.11 בביתה של ליאן שאירחה כמה ילדים.

היה מהנה, בילינו עם חברים שלאו דווקא החברים הטובים שלנו ביומיום.

הקבוצה הייתה מעורבת – בנים ובנות יחדיו.

בית אחד הכין עוגיות, בית אחר הכין לביבות, אחד הכין חנוכיות ולא לשכוח את הברכות!

מהלך הכנת העוגיות:

שמנו ברקע שירים שאנו אוהבים והתחלנו להכין את העוגיות.

הכנו עוגיות אמסטרדם המדמות סופגניות.

כל אחד לקח חלק בהכנה { שם מרכיב בקערת ההכנה} וזה יצר עוגיות נפלאות!

לאחר שהכנו את הבצק התחלנו בלכדרר את הבצק שיצא.

חילקנו לשניים כל כדור ושיטחנו. בכל כדור ששיטחנו התחבא שוקולד לבן.

לאחר מכן, הכנסנו את העוגיות לתנור שחומם מראש.

העוגיות הפיצו ריח נפלא בכל הבית ולבסוף ארזנו יפה ורשמנו ברכה.

ביום חמישי, כל הבתים המארחים יביאו את המטעמים שהכינו לכיתה ומורתנו ליטל תעביר את המארזים לבית החולים הפסיכיאטרי לילדים.

שמחנו מאוד לתרום ולנסות ולשמח את הילדים – “שתמיד נהיה בצד הנותן”.

כתבו: ליאן דלל ושקד הרצוג, כיתה ו3.

מדברים לעניין

בשבוע האחרון, החלה בבית ספרנו תכנית העשרה (אחת מכמה) בשם “מדברים לעניין” שמונחה על ידי מורה בשם משה בנושא כיבוד הזולת, לחייך לאחר, יצירת שיח נקי ועוד. בתוכנית דיברנו על כמה החיוך הקטן שנעשה לזר יכול לשמח אותנו וגם אותו. בנוסף, דיברנו על סוגי חיוכים, כמה הם יכולים להיות עם משמעות שונה אחד מהשני וניסינו להעתיק פרצופים שראינו. עשינו גם פעילות מגניבה – בהתחלה ראינו סרטון בספרדית, שראינו שמנחה תכנית כלשהו צוחק, ולא הבנו למה. אחר כך ילד בה ו”תרגם את הדיבורים” למשהו מצחיק במיוחד. התכנית היא חלק מקמפיין שמטרתו למגר אלימות, ליצור שיח מכבד ועוד שנוצר על ידי חברת אורט ואליה הצטרפו חברות רבות, כגון: YNET, ידיעות אחרונות ועוד.

כתב: נמרוד בן יוסף, כיתה ו’1, ועדת עיתון

חונכות מרחוק- לומדים מתמטיקה יחדיו

ביום חמישי ה- 25/11/2021 תלמידים מכיתה ו’1 העבירו שיעור במתמטיקה בזום בנושא השבר כחלק מכמות לתלמידי כיתות ה’ מבית הספר “מכבים” בגן יבנה בהנחיית המורה ורכזת המתמטיקה, ענבל פוקס. התלמידים הכינו מערך שיעור, למדו, הסבירו ותרגלו. יישר כוח על היוזמה ועל פריצת גבולות הכיתה.

סטופ די! זה יותר מדי!

ביום חמישי ה – 11.11.21, הוחלט להכריז על “יום עצירה” בגלל העלייה במקרי אלימות במערכת החינוך כמו אלימות פיזית, וונדליזם, בריונות ברשת ועוד. כיתתנו (ו’3) הקדישה את רוב שעות היום לדיון ושיח בנושא חשוב זה. בהתחלה צפינו בכתבה על אימא, בשם שירי, שילדתה עברה חרם ובעקבות כך היא החליטה להקים את “יום האושר של ילדי החרם”. ביום זה היא מארגנת טיול חוויתי שייזכר לילדי החרם כמשהו גדול ומשמעותי בחייהם. מכל הארץ מגיעים ילדים עם סיפורים שונים, סיפורים לא נעימים שחווים מילדי כיתתם. בכתבה שירי אמרה: “זה לא הסתכם רק בבנות שניסו להרחיק את כל הילדים, פתאום לא להיות מוזמנת לימי הולדת.. פתאום הילדה שלי לא רוצה לקום בבוקר”.

סיפורה של שירי ושל ילדים נוספים שהופיעו בסרטון, נגעה בכולנו והתרגשנו מאוד. היה לרובנו קשה להבין מדוע ילדים מתנהגים ככה.

אחר כך צפינו בסרטון שהסביר כי “מילים יוצרות מציאות”, שיתפנו בסיפורים אישיים ולבסוף העלינו רעיונות וכללים איך למנוע את האלימות, החרמות והבריונות בכיתתנו. בעזרת הסייעת שלנו, חני, והמחנכת שלנו, ליטל פפושדו כהן, הכנו שלט גדול שבו רשום את תריסר הדיברות של כיתה ו’3, אותם אנחנו הצענו. תריסר הדיברות של כיתתנו הם:

1. הוגנות ושוויון – כולנו שווים פחות או יותר.
  2. שיח מכבד – עוצרים כדי להקשיב.
  3. תשומת לב מצד המורים במשחקים חברתיים.
  4. לא נגררים אחריי “חברים” שהתנהגותם פוגענית.
  5. שיתוף פעולה ונתינה לאחר.
  6. אצלנו משתדלים לחשוב פעמיים לפני תגובה או מעשה.
  7. לוקחים אחריות ומגלים בגרות.
  8. חברות היא ערך עליון.
  9. לא ממהרים לשפוט.
  10. סליחה – לדעת לסלוח, למחול.
  11. לא להיות “קטן” על דברים קטנים.
  12. בו’3 אין חרמות!

בתחתית השלט כל תלמידי הכיתה חתמו על מנת שכולם יהיו מחויבים לכך.

תזכרו – “הטוב מעולם לא הושג באמצעות אלימות!” (מרטין לותר קינג)

כתבו: טליה רוזן ועלמה פרג’ון, ו’3

By Omer and Lian 6th graders

This free e-book was created with
Ourboox.com

Create your own amazing e-book!